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EXPERTISE

  • Design Law
  • Intellectual Property Rights
  • Licensing Contract Law
  • Trademark Law
  • Competition Law
  • Business Mediation

VITA

Nadja Siebertz studied at the Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität in Bonn and laid the foundation for her internationally oriented activities in numerous stays abroad.

Nadja Siebertz, who has been with CBH since 2001, specializes in the field of intellectual property. In addition to the support of clients under competition law, her professional activities focus in particular on advising and representing clients in Germany and abroad on all aspects of trademark law. Among other things, she advises international companies in connection with portfolio establishment and optimisation as well as in strategic brand management.

Nadja Siebertz is a specialist lawyer for intellectual property rights and lecturer at the Research Centre for Media Law at the Technical University of Cologne as well as a lecturer at the Distance learning university in Hagen. She regularly gives lectures and is the author of specialist publications on intellectual property law and trademark law.

As a mediator and trained business mediator, she also focuses on intellectual property law. She is a member of the Central Office for Mediation.

Since 2006/2007, the JUVE Handbook has continuously identified Ms Siebertz as a frequently recommended attorney in the field of trademark and competition law (e.g. the JUVE Handbook 2015/2016 cites a client with the statement “very high national and international standards”). Competence in trademark law, very precise and always with the cost-benefit ratio in mind”).

Legal 500 Germany lists Ms Siebertz as a well-known lawyer in trademark law, already since many years. In the current Legal 500 edition, a client describes her as a “jewel in this business“, who always explains even complicated matters comprehensibly, being focussed on practical solutions. The Cologne team around her is described as “always up to date“, giving “comprehensive, competent, fast and professional” advice.

Publications

  • „Der Brexit in der markenrechtlichen Beratungspraxis“, IP Rechtsberater 1/2017 
  • „Hat der Würfel seinen Zauber verloren?“, Legal Tribune online 25.06.2016 
  • Kommentierung der Entscheidung BGH „Goldhase II“ (I ZR 57/08), IP-Kompakt 03/2011 
  • Kommentierung der Entscheidung BGH „ATOZ III“ (I ZR 83/08), IP-Kompakt 03/2010 
  • Kommentierung der Entscheidung BGH „EIFEL-ZEITUNG“ (I ZR 47/07), IP-Kompakt 01/2010 
  • Kommentierung der Entscheidung „Lindt Goldhase“ des EuGH (C-529/07), IP-Kompakt 07/2009 
  • Kommentierung der Entscheidung BGH „Sierra Antiguo” (I-ZB 61/07), IP-Kompakt 04/2009 
  • Kommentierung der Entscheidung BGH „Schuhpark” (I-ZR 49/05), IP-Kompakt 12/2008 
  • Kommentierung der Entscheidung BGH „Marlene-Dietrich-Bildnis“ (I-ZB 21/06), IP-Kompakt 10/2008 
  • Kommentierung einer Entscheidung des OLG Karlsruhe zur Berechtigungsanfrage als irreführende Werbung (6 U 163/07), IP-Kompakt 09/2008 
  • Kommentierung der Entscheidung BGH „VISAGE“ (I-ZB 24/05), IP-Kompakt 07/2008 
  • Kommentierung der Entscheidung des EuG „Bau How/ Bauhaus“ vom 23.01.2008 (T-106/06), IP-Kompakt 06/2008 
  • Kommentierung der Entscheidung BGH „TUC-Salzkräcker“ (I ZR 18/05), IP-Kompakt 05/2008 
  • Kommentierung der Entscheidung BGH „Bayerisches Bier“ (I ZR 69/04), IP-Kompakt 04/2008 
  • Kommentierung der Entscheidung „Schwabenpost II“ des BPatG (29 W (pat) 13/06), IP-Kompakt 03/2008 
  • Kommentierung der Entscheidung BGH „Kinder II“ (I ZR 06/05), IP-Kompakt 02/2008 
  • Kommentierung der Entscheidung BGH „THE HOME STORE“ (I ZR 33/05), IP-Kompakt 01/2008 
  • Kommentierung der Entscheidung BGH „Pralinenform “ (I ZR 22/04), IP-Kompakt 10/2007 
  • Kommentierung der Entscheidung des EuGH vom 14.06.2007 (C-246/05), IP-Kompakt 07/2007 
  • Kommentierung der „Scherenkopf“-Entscheidungen des BPatG (28 W (pat) 02/02, 28 W (pat) 147/02, 28 W (pat) 149/02 und 28 W (pat) 37/05), IP-Kompakt 06/2007 
  • Kommentierung der Entscheidung BGH „Goldhase“ (I ZR 37/04), IP-Kompakt 05/2007

LECTURES

  • Fallstricke der dekorativen Markennutzung, Vortrag anlässlich der PatInfo 2015, 11.06.2015, Technische Universität Ilmenau 
  • Die rechtserhaltende Nutzung von Marken in Rechtsprechung und Praxis, Vortrag anlässlich der PatInfo 2014, 05.06.2014, Technische Universität Ilmenau 
  • Die rechtserhaltende Nutzung einer Marke, Vortrag anlässlich der VPP-Frühjahrstagung, 25.03.2013, Kassel
  • Die Markenlizenz, Vortrag anlässlich des 1. Kölner Symposiums zum Marken- und Wettbewerbsrecht 2003, gemeinsam mit Dr. Jung

Ständige Vortragstätigkeit im Rahmen der Lehraufträge

  • an der Technischen Hochschule Köln, Fakultät für Wirtschafts- und Rechtswissenschaften, Studiengang Medienrecht und Medienwirtschaft
  • an der Fernuniversität Hagen im Rahmen des Studiengangs „Recht für Patentanwälte und Patentanwältinnen“